Важлива інформація для платників, які обслуговуються у Центральній ДПІ Правобережного управління

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на наступне.

З метою створення сприятливих умов для обслуговування платників податків  з 02 березня поточного року Центральна державна податкова інспекція Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області адреса розташування: м. Дніпро, вул. Княгині Ольги, буд. 22, 3-й поверх переміститься до приміщення Правобережного управління за адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.

З 02 березня 2020 року запрошуємо платників податків, які обслуговуються у ЦОПі Центральної ДПІ Правобережного управління та одержують адміністративні та інші послуги, скористатись його послугами за новою адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.

 

Справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів у 2020 році

Плата за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Плата) відсутня у переліку загальнодержавних, місцевих податків та зборів, визначених статтями 9 та 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Законодавство, яким передбачено справляння платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, це:

1. Інструкція про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Інструкція), затверджена спільним наказом Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінекобезпеки та ДПА України від 24.12.1999 № 167/156/299/300/650, зареєстрованим у Мін’юсті 14.01.2000 за № 17/4238.

2. Порядок справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 449 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 449).

3. Закон України від 13 грудня 2001 року № 2894-III«Про тваринний світ» із змінами.

4. Закон України від 25 червня 1991 року № 1264-ХІІ «Про охорону навколишнього природного середовища»із змінами.

Збір за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів  (далі – Збір) – це сума авансового платежу за одержання користувачами квот вилову в розмірі 5 відсотків вартості квоти, щоквартальний збір за фактичний вилов рибних та інших водних живих ресурсів із зменшенням на суму авансового платежу і витрат на здійснення в попередні періоди рибоводно-меліоративні роботи та роботи з відтворення рибних та інших водних живих ресурсів (абз. 2 п. 5 Порядку № 449).

Довідково:

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 482 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 449» (далі – Постанова № 482) внесено зміни до Постанови № 449 та Порядку № 449, які набрали чинності з 20 травня 2011 року, зокрема, змінено назву платежу і замість плати він став збором за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів.

До 19 травня 2011 року (включно) застосовуються нормативи плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, затверджені Постановою № 449, а з 20 травня 2011 року діють нові розміри збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, затверджені Постановою № 482.

Звертаємо увагу!З метою правильності визначення задекларованих платниками зобов’язань з Збору та достовірного відображення нарахувань у інтегрованій картці платника податків, а також враховуючи, що Розрахунок платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Розрахунок) затверджено у 2000 році і в ньому відсутня колонка «нарахування з початку року за попередній звітний період», а зазначено лише колонку «нараховано за звітний період, грн», то платникам необхідно подавати звітність за квартал, а не з початку року, тобто поквартально, а не наростаючим підсумком.

Граничні терміни подання Розрахунку та сплати платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів у 2020 році:

Податковий (звітний) квартал

Останній день подання Розрахунку (включно)

Останній день сплати збору (включно)

ІV квартал 2019 року

20 січня 2020 року

24 січня 2020 року

I квартал 2020 року

17 квітня 2020 року

24 квітня 2020 року

ІІ квартал 2020 року

20 липня 2020 року

24 липня 2020 року

ІІІ квартал 2020 року

20 жовтня 2020 року

23 жовтня 2020 року

ІV квартал 2020 року

20 січня 2021 року

25 січня 2021 року

 

Детально про основні аспекти, які повинні знати платники збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/408073.html

Довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків можна отримати в Електронному кабінеті

Триває період подання декларацій державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Традиційно у ці дні зростає кількість користувачів Електронного кабінету. Сервіс дозволяє оперативно та у будь-який час отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків, необхідні для заповнення декларації. Лише за останні три дні ДПС надано понад 32 тис. відповідей на запити про доходи громадян.

Щоб скористатися послугою «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», користувачу необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Запит на отримання такої інформації надсилається у приватній частині Електронного кабінету, вхід до якої здійснюється саме за допомогою такого електронного підпису.

Скористатися цією послугою можуть державні службовці або члени їх сімей при поданні щорічної декларації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відомості про отримані доходи також можна отримати у паперовому вигляді. Для цього необхідно звернутися до контролюючого органу.

Звертаємо увагу, що 10 лютого був останнім днем подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, а також сум утриманого з них податку, відповідно до якого здійснюється накопичення інформації про доходи громадян в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

Згідно з Регламентом комп’ютерної обробки податкової звітності в контролюючих органах протягом дев’яти робочих днів після граничного строку подання звіту здійснюється обробка таких відомостей, тобто останній день обробки звітності – 21 лютого 2020 року.

Отже, вже з 22 лютого цього року громадяни, які зареєстровані у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, можуть отримати відомості про свої доходи за 2019 рік.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/408283.html

ДПС запустила пілотний проєкт «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт»

ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/408332.html повідомила, що з метою запровадження нових електронних сервісів запущено пілотний проєкт електронного сервісу «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий».

За допомогою цього електронного сервісу не лише співробітники уповноважених органів державної влади, але й пересічні громадяни зможуть перевіряти, чи законно транспортні засоби перевізників здійснюють переміщення пального або спирту етилового.

«Наш новий сервіс дозволяє об’єднати реальні зусилля громадськості та органів державної влади навколо нагальної проблеми подолання схем нелегального обігу пального та спирту. Це у свою чергу дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету, а також стимулюватиме розвиток чесного підприємництва», – прокоментував запуск нового сервісу Голова ДПС Сергій Верланов.

На сьогодні електронний сервіс «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий» працює у тестовому режимі.

Ознайомитися з його роботою можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/vehicles.

Свої пропозиції щодо покращення та вдосконалення сервісу просимо надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

Раніше ДПС за підтримки Міністерства фінансів України також запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Пошук акцизної марки».

Оновлено довідники пільг

Оновлено довідники пільг по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.01.2020, а саме: № 96/1 – Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету; № 96/2 – Довідник інших податкових пільг.

У цих довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів і термінів дії, зокрема, з податку на прибуток підприємств, ПДВ, з плати за землю, з акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, місцевих податків та зборів.

Звертаємо увагу, що Звіт про суми податкових пільг в останнє треба було подати за 2019 рік (граничний термін подання – 10.02.2020).

Довідники розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Сім причин, чому «пРРОсто» зручне для бізнесу

Наберуть чинності 19.04.2020 нові норми у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), зокрема – запроваджуються програмні РРО.

Переваги застосування програмних РРО:

► виключно онлайн реєстрація та онлайн передача (отримання) даних;

► Z-звіт створюється в автоматичному режимі, без ризику санкцій за його не створення для платника;

► з’являється альтернатива класичним РРО, які коштують платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО. Тепер користувачі зможуть користуватися безкоштовним рішенням;

► дозволяє працювати в режимі offline (до 36 годин разово та не більше 168 годин протягом календарного місяця), а потім надіслати звіт до ДПС;

► ДПС надаватиме інформаційну підтримку та допомогу у користуванні новими програмними РРО;

► суб’єкт господарювання на свій власний вибір може використовувати або класичний, або програмний РРО в залежності від своїх потреб;

► нові мобільні точки продаж (кава машини, мобільні продажі тощо).

Уряд забезпечує легальне працевлаштування

Проведено нараду під головуванням Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука, на якій обговорювались кроки легального працевлаштування та перші результати у цьому напрямку.

«За даними Держстату, майже кожен 5 українець працює неофіційно. Найбільше в сільському господарстві, оптовій та роздрібній торгівлі, будівництві, транспорті та кур’єрській діяльності. Ці працівники не захищені. Уряд розпочав кампанію по виводу з тіні ринку праці. Адже це не тільки сплата податків, надходження до бюджету. Це, в першу чергу, створення цивілізованих умов праці, гарантування працівникам дотримання їх прав та соціальних гарантій», – зазначив Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

Найчастіше підприємці не реєструють свою економічну діяльність, приймають на роботу людей без оформлення трудових відносин, приховують частини відпрацьованого робочого часу та заробітної плати, маскують трудові відносини під виглядом інших форм, наприклад, фіктивної самозайнятості тощо.

На виконання доручення Прем’єр-міністра Державна служба України з питань праці вже провела перший етап заходів з виведення з тіні ринку праці. Зокрема, з 20 по 31 січня пройшла інформаційна кампанія. 600 інспекторів праці відвідали та провели роз’яснювальну роботу більше 180 тисячам роботодавців у сфері торгівлі, при цьому у більше 56 тисяч випадках до візитів долучались Пенсійний фонд, Державна податкова служба, Державна служба зайнятості, місцеве самоврядування.

Результатом такої активної інформаційної кампанії стало те, що лише за два тижні у січні цього року до ДПС надійшло 107,1 тис. повідомлень про укладення трудових договорів з 202 тис. працівниками.

В цілому ж загальна динаміка працевлаштування у сферах, де проводилась інформаційна кампанія, зросла у порівнянні до січня 2019 року на 25,8 %.

Другий етап – з 10 по 21 лютого – це інспекційна кампанія. Інспектори перевірятимуть роботодавців, що мають потенційно незадекларованих 4 і більше осіб. Для проведення такої роботи Держпраці планує збільшити кількість інспекторів. Зокрема, відповідне навчання пройдуть 1200 інспекторів, які на даний час відповідають лише за безпеку праці. 

Крім того, вже розроблено спеціальний мобільний додаток, яким можна буде користуватися при перевірках і в яких буде повна інформація про суб’єкта господарювання. Також різні органи зможуть більш ефективно обмінюватись інформацією за допомогою даного додатка. 

У цілому 2020 року інформаційні та інспекційні кампанії будуть проведені в галузі сільського господарства, будівництва, транспорту та кур'єрської діяльності.

«Ми поважаємо бізнес і ніхто не буде заважати його роботі численними перевірками. Але працівники повинні бути захищені. Тому проводитиметься робота, зокрема, роз’яснювальна, щодо переваг офіційного оформлення. Також буде створена гаряча лінія, на яку зможуть поскаржитися ті, хто працює нелегально», – підкреслив Глава Уряду. 

Інформацію розміщено на єдиному вебпорталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням https://www.kmu.gov.ua/news/oleksij-goncharuk-uryad-zahishchaye-lyudej-praci-civilizovani-umovi-roboti-ta-legalne-pracevlashtuvannya-dlya-ukrayinciv

Податківці про деклараційну кампанію 2020 на виставці фіалок

Днями у м. Дніпрі у Будинку профспілок пройшла виставка фіалок.

Цінителі природної краси прийшли на виставку, щоб помилуватися квітами, відомими своїм позитивним впливом на здоров’я та настрій людини.

Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) також відвідали виставку фіалок і долучилися до споглядання розкоші цих казкових квітів, які вражають своїм різноманіттям, та провели акцію за тематикою декларування доходів, отриманих впродовж 2019 року.

Під час спілкування з відвідувачами виставки податківці роз’яснили особливості деклараційної кампанії 2020 року.

Громадянам розповіли про умови проведення деклараційної кампанії у 2020 році; про доходи, які підлягають декларуванню; хто зобов’язаний подавати декларацію про майновий стан і доходи; хто має право на податкову знижку тощо.

Крім того, працівники ГУ ДПС звернули увагу на те, що на сьогодні зручним та сучасним способом подання податкової декларації про майновий стан і доходи є її надсилання до контролюючих органів в електронному вигляді через найпопулярніший електронний сервіс ДПС – Електронний кабінет.

Відвідувачі виставки із зацікавленням спілкувались із представниками податкової служби, адже інформація, яку вони отримали від держслужбовців, своєчасна і буде кожному у нагоді.

Під час спілкування з податківцями відвідувачі виставки отримали пам’ятку «ЧАС ДЕКЛАРУВАТИ ДОХОДИ, ОТРИМАНІ ПРОТЯГОМ 2019 РОКУ», підготовлену фахівцями ГУ ДПС.

Ми знайшли свою роботу. Приєднуйтесь до команди Головного управління ДПС у Дніпропетровській області!

Відеоматеріали за темою розміщено за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/5868.html ,а також :

► на офіційній сторінці «ДПС у Дніпропетровській області» соціальної мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/videos/2352880648337803/  та

► на каналі популярного відеохостингу You Tube за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=diz33cPzt

Внесено зміни до Порядку взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної фіскальної служби України

Наказ Міністерства фінансів України від 27.12.2019 № 576 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 18 липня 2016 року № 621», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.01.2020 за  № 71/34354(далі – Наказ № 576) набрав чинності 07.02.2020.

Наказ № 576 розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» і розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р «Питання Державної податкової служби».

Наказом № 576 затверджено Зміни до Порядку взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної фіскальної служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2016 № 621, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.08.2016 за  № 1115/29245 (далі – Наказ № 621).

Так, відповідно до внесених змін, зокрема, абревіатура «ДФС» замінена абревіатурою «ДПС», пункти 3 та 4 Наказу № 621 викладено у такій редакції:

«3. Інформація про сформовані рахунки за надходженнями, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, надається в електронному вигляді Казначейством до ДПС згідно з протоколом обміну інформацією між Казначейством та ДПС.

ДПС протягом п’яти робочих днів з дня отримання від Казначейства інформації про сформовані рахунки за надходженнями опрацьовує таку інформацію та надає Казначейству інформацію про рахунки за надходженнями, які справляються до державного та місцевих бюджетів, згідно з протоколом обміну інформацією між Казначейством та ДПС.

Казначейство на підставі інформації, отриманої від ДПС, відкриває рахунки за надходженнями, не раніше десяти робочих днів від дати їх формування у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики.

За потреби у додатковому відкритті рахунків за надходженнями ДПС надсилає Казначейству уточнену інформацію.

Інформація про відповідність символу звітності коду класифікації доходів бюджету та інформація про перенесення залишків коштів на відповідні рахунки за надходженнями надається Казначейством до ДПС.

4.Головні управління Державної податкової служби в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків Державної податкової служби повідомляють реквізити рахунків за надходженнями платникам податків».

У процесі обміну інформацією суб’єкти інформаційних відносин впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації, що передається, відповідно до ступеня обмеження доступу до неї з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації та згідно з протоколом обміну інформацією між Казначейством та ДПС.

Наказ № 576 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 07.02.2020№ 10.

За порушення граничних термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН передбачена відповідальність

Відповідно до п. 120¹.1 ст. 120¹ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (крім ПН, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі:

- 10 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК, – у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ штрафні санкції, передбачені п. 120¹.1 ст. 120¹ ПКУ, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких ПН/РК згідно з п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

У разі реєстрації ПН/РК до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог ПКУ щодо своєчасності реєстрації таких документів в ЄРПН, штрафні санкції, передбачені п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ, не застосовуються.

Відповідно до п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, ПН/РК в ЄРПН (крім ПН, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, – тягне за собою накладення на платника ПДВ штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної у такій ПН/РК або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо ПН на таку операцію не складено.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких ПН/РК згідно з п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.

Відсутність реєстрації в ЄРПН ПН/РК, зазначених в абзаці першому п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником ПДВ податкового повідомлення-рішення, – тягне за собою накладення на платника ПДВ штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної в такій ПН/РК або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо ПН на таку операцію не складено.

У разі реєстрації в ЄРПН податкової ПН/РК, зазначених в абзаці першому  п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ, протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, штрафні санкції, передбачені абзацом другим п. 120¹.2 ст. 120¹ ПКУ та п. 120¹.1 ст. 120¹ ПКУ, не застосовуються.

Крім того, відповідно до п. 35 підрозділу 2 розділу  ХХ ПКУ норми п. 120¹.1 ст. 120¹ ПКУ не застосовуються при порушенні термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН, складених до 01 жовтня 2015 року.

Нарахування заробітної плати (доходу) за минулі періоди: визначення розміру єдиного внеску

Обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за минулі періоди, крім випадків сплати єдиного внеску згідно з частиною 5 ст. 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок.

Норми встановлені частиною 4 ст. 9 Закону Закон № 2464.

Декларування – 2020: у січні 2020 року 384 особи задекларували понад 1 млн грн отриманих доходів

З 01 січня стартувала кампанія декларування доходів, отриманих у 2019 році.

За повідомленням пресслужби ДПС України у січні про отримані доходи прозвітували вже майже 20 тис. осіб.

З них 384 особи задекларували дохід, отриманий минулого року, у розмірі понад 1 млн гривень. У переважній більшості ці громадяни отримали свої доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, від успадкованого чи отриманого у дарунок майна, доходи від здавання в найм (піднайм) нерухомого (рухомого) майна тощо.

Так, найбільшу суму отриманого доходу задекларовано киянином – майже 500 млн грн, з яких 200 млн грн отримані від успадкування майна та  259,1 млн грн –інші оподатковувані доходи.

Загалом у січні цього року громадяни задекларували 3,9 млрд гривень. Це на 0,3 млрд грн, або на 9 % більше, ніж за січень 2019 року.

Найактивніше декларували свої доходи платники податків у Києві, Кіровоградській, Харківській,Дніпропетровськійта Запорізькій областях.

Зазначеними громадянами задекларовано до сплати до бюджету податок на доходи фізичних осіб у сумі 86,9 млн грн, що майже на 10 %, або на 7,2 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Військовий збір до сплати до бюджету визначено на рівні 14,6 млн грн, що на 11 %, або на 1,5 млн грн більше, ніж за січень 2019 року.

Нагадуємо, що деклараційна кампанія триває до 01 травня 2020 року. Закликаємо громадян не зволікати та вчасно задекларувати свої доходи.

Довідку про суми виплачених доходів та утриманих податків можна отримати в Електронному кабінеті.

У Дніпропетровській ОДА відбулась селекторна нарада під головуванням Прем’єр-міністра України

Дніпропетровська область – одна з найбільш економічно розвинених областей України, в якій на кінцевий результат працюють і органи державної влади, і бізнес-спільнота, громадськість, науковці.

Зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів дає змогу забезпечити досягнення стратегічної мети – примножити економічне багатство області і конвертувати його у комфортні та безпечні умови проживання її мешканців, створити в області економіку з високою доданою вартістю, де стале економічне зростання спирається на знання, збереження довкілля та якість життя.

Днями у приміщенні Дніпропетровської облдержадміністрації відбулась селекторна нарада під головуванням Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука.

У нараді прийняла участь в.о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Ганна Чуб.

Особлива увага на нараді приділялась, зокрема заходам з протидії незаконного обігу та роздрібній торгівлі пальним.

Одним з основних напрямків роботи органів ДПС є легалізація ринку нафтопродуктів, а саме: боротьба з незаконними АЗС, контрафактним продажем та нелегальним виробництвом пального; з використанням пального за схемами мінімізації оподаткування.

Слід зазначити, що «тіньовий» ринок пального також приводить до значних втрат бюджетів, так як нелегальні точки продажу пального розміщуються без належного оформлення документів на землекористування та реалізують пальне без застосування РРО або платіжних терміналів.

Питання нелегальних АЗС гостре не лише з точки зору несплати податків або якихось тіньових схем, а воно також стосується і кожного українця.

Такі АЗС, працюючи без дозвільних документів на експлуатацію об’єктів підвищеної небезпеки, негативно впливають, зокрема і на довкілля.

Слід зазначити, що ГУ ДПС з 01.07.2019 видано 584 ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та 164 ліцензії на право зберігання пального.

У 2020 року видано 30 ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, 1 ліцензія на право зберігання пального.

За результатами проведеної роботи у 2020 виявлено 14 фактів роздрібної торгівлі пальним без наявності відповідних ліцензій, сума фінансових санкцій складає 3,5 млн гривень.

Під час заходу сторони обговорили послідовність дій, спрямованих на вирішення нагальних питань сьогодення.

Затверджено перелік товарів, який застосовується у разі моніторингу ПН/РК

ДПС України наказом від 03.02.2020 № 67 затвердила Перелік кодів товарів згідно з УКТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям ризиковості здійснення операції (далі – Перелік № 67).

Перелік № 67 затверджено з метою реалізації норм Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», в частині визначення переліку кодів товарів згідно з УКТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних/розрахунків коригування (ПН/РК), які подано для реєстрації в ЄРПН, критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні автоматизованого моніторингу».

З Переліком № 67 можливо ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/74373.html

Постанова Кабінету Міністрів України № 1165: більш ефективна боротьба з мінімізаторами, більше захисту прав сумлінних платників

ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/408792.html повідомила наступне.

Система моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) зарекомендувала себе як ефективний інструмент у боротьбі з мінімізаційними схемами з ПДВ. За час свого існування вона кілька разів змінювалася і з кожною новою ітерацією все ефективніше виконувала свою функцію: бути стримуючим фактором для несумлінних платників, що у незаконний спосіб отримують податкові вигоди, одночасно забезпечуючи дотримання прав та гарантій законослухняних платників податків.

На сьогоднішній день порядок зупинення реєстрації ПН/РК регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», яка набрала чинності 01.02.2020.

Постанова № 1165 – це результат широкого та тривалого діалогу між органами виконавчої влади, правоохоронними органами, народними депутатами, представниками громадськості та бізнесу. Відтепер критерії ризиковості платника ПДВ затверджені саме Кабінетом Міністрів України (КМУ), що усунуло всі суперечливі моменти, які мали місце під час чинності постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 та які стосувалися питань затвердження таких критеріїв ДФС. Іншою істотною зміною є виведення з-під правового регулювання постанови КМУ № 1165 порядку прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Натомість такий порядок затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.

Важливим нововведенням Постанови № 1165 стало внесення змін до ознак безумовної реєстрації та показників позитивної податкової історії, у разі відповідності яким не зупиняється реєстрація ПН/РК в ЄРПН.

Таким чином, платник податку зацікавлений у своєчасній та повній сплаті ПДВ, інших податків і зборів та ЄСВ, що сприяє стимулюванню дотримання законодавства про працю, в частині офіційного працевлаштування.

Також для упередження формування фіктивного податкового кредиту несумлінними платниками податку, які підлаштовуються до ознак та показників, за якими здійснюється реєстрація ПН/РК в ЄРПН, внесені зміни до критеріїв, за якими проводиться автоматизований моніторинг. Ці зміни сприятимуть наповненню бюджету та запобіганню мінімізаційним схемам.

Разом з тим, Постанова № 1165 забезпечує кращий захист прав платників податків. Зокрема, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН за результатами розгляду пояснень та копій документів тепер не може перевищувати 5 робочих днів. Раніше максимальний термін складав 7 робочих днів.

З огляду на те, що всі рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН приймає комісія регіонального рівня, платник податку тепер може оскаржити рішення про відмову в адміністративному порядку, що забезпечує швидке досудове вирішення спору.

Крім того, у разі включення суб’єкту господарювання до переліку ризикових платників податку платник тепер має можливість подати в електронному вигляді інформацію та копії щодо спростування відповідності критерію ризиковості документів до комісії регіонального рівня, яка протягом 7 робочих днів зобов’язана прийняти відповідне рішення. 

Таким чином, урегульовано вирішення спірних питань щодо відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості. Знижуються затрати часу платника податку для вирішення зазначеного питання та зникає необхідність відвідування контролюючого органу.

ДПС регулярно проводить координаційні зустрічі з керівництвом СБУ, ДБР, ДФС та інших правоохоронних органів, метою яких є збільшення ефективності боротьби з шахрайськими схемами, зокрема і у сфері податку на додану вартість. Також податкова активно працює разом з Мінфіном та Комітетом Верховної Ради щодо подальшого вдосконалення системи моніторингу як нормативно, так і з точки зору ефективності боротьби із зловживаннями та забезпечення прав сумлінних платників податків.

До уваги суб’єктів господарювання, які переміщують пальне або спирт етиловий транспортними засобами!

Відповідно до п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН), складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, забороняється.

Пунктом 228.3 ст. 228 ПКУ передбачено, зокрема, що у разі виявлення фактів переміщення пального або спирту етилового з використанням транспортних засобів, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у ЄРАН, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, відповідні контролюючі органи тимчасово (до винесення рішення суду) вилучають такі пальне або спирт етиловий та транспортні засоби з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).

Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності

Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню не підлягають.

Часом скасування кваліфікованого сертифіката вважається час зміни його статусу в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС).

Клієнт (користувач) зобов’язаний невідкладно звернутися до КН ЕДП ІДД ДПС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:

► компрометації особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);

► зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті;

► виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.

При цьому платником подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Центрами обслуговування платників Дніпропетровської області у січні 2020 року надано 20,1 тисяч адміністративних послуг

При державних податкових інспекціях у складі управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, функціонують 37 Центрів обслуговування платників (ЦОП), де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Центрами забезпечується надання 31 виду адміністративних послуг.

Загалом, протягом січня 2020 року працівниками ЦОП опрацьовано та надано 20 тисяч 156 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, з яких 20 тисяч 79 – адміністративних.

З переліком адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, та Інформаційними картками адміністративних послуг можна ознайомитись на офіційному субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

Довідник типів об’єктів оподаткування доповнено новим об’єктом

Оновлено довідник типів об’єктів оподаткування для складання повідомлення за формою № 20-ОПП станом на 18.02.2020.

Перелік доповнено лише одним об’єктом оподаткування – 713 «Дитячий садок»

Нагадаємо, що повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП) подаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Повідомленням за ф. № 20-ОПП передбачено заповнення типу об’єкта оподаткування.

Перелікоб’єктів оподаткування розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html

Внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів

Постанова Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 97 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова № 97)набрала чинності 19.02.2020, крім пункту 3 змін, затверджених Постановою № 97, який набирає чинності з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України щодо затвердження нового зразка марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв з використанням штрих-коду та      QR-коду.

Постановою № 97, зокрема уточнено, що акцизна марка для алкогольних напоїв має містити двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код (далі – штрих-код). Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.

QR-код містить інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки:

► для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ;

► для фізичних осіб – підприємців – код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті), та посилання на веб-ресурс для перевірки марки.

QR-код також може містити інформацію про геш-послідовність.

Інформаційні набори даних для генерації QR-кодів та штрих-кодів, що наносяться на марку для алкогольних напоїв, генеруються ДПС та передаються підприємству-виробнику з використанням засобів захисту інформації у зведеній заявці-розрахунку.

Також Постановою № 97 уточнено положення щодо продажу марок суб’єктам господарювання.

Так, продаж марок здійснюватиметься на підставі поданих покупцем марок засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»:

◄ заявки-розрахунку кількості марок;

◄ довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію, у вигляді реквізитів платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками для готової продукції (для імпортерів та вітчизняних виробників алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований).

У разі ненадходження протягом 24 годин до покупця марок підтвердження про факт одержання засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» необхідної інформації, покупець марок може подати продавцю марок таку інформацію у паперовому вигляді.

Постанова № 97 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 18.02.2020 № 31 та розміщена на єдиному порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennym120220a-zmin-do-polozhennya-pro-vigotovlennya-zberigannya-prodazh-marok-akciznogo-podatku-ta-markuvannya-alkogolnih-napoyiv-i-tyutyunovih-virobiv

До уваги рієлтерів!

Суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.06.2017 за № 700/30568.

Норми встановлені п.п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий) період подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).

Крім того, звертаємо увагу, що фізичним особам, які надали у 2019 році посередницькі послуги, пов’язані з наданням послуг з оренди нерухомості і не є суб’єктами підприємницької діяльності, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) у разі отримання доходів, з яких під час їх нарахування або виплати не сплачувався податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, і при цьому такі доходи не звільнені від оподаткування.

Задекларувати отриманий у минулому році дохід та надати декларацію до податкового органу за місцем своєї реєстрації необхідно не пізніше 30 квітня 2020 року.

У такій декларації необхідно самостійно нарахувати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір та у термін не пізніше 31 липня поточного року сплатити їх на відповідні рахунки.

Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати нарахованих платежів розміщена на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» у рубриці «Бюджетні рахунки».

Застосування РРО у 2020 році – без тотальної фіскалізації

З 19.04.2020 набирають чинності норми Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), відповідно до яких у платників податків виникає право на використання програмних реєстраторів розрахункових операцій    (далі – РРО) – альтернативи традиційним РРО.

Для застосування програмних РРО ДПС надасть безкоштовне рішення, яким можна буде користуватися в частині фіскалізації торговельних операцій, поряд з цим, платники зможуть використовувати програмні РРО, доступні на ринку.

Запис на тестування відбувається на сайті Кабінету Міністрів України за посиланням https://prrosto.kmu.gov.ua/.

Слід зазначити, що дія Закону № 128 не поширюється на: ► «спрощенців» першої групи; ► фізичних осіб, які продають на ринку вживані речі, продукти власного підсобного господарства.

Самозайняті особи – «айтішники», юристи, консультанти, інші самозайнятих осіб, у тому числі і ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, можуть не використовувати РРО у разі:

● якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом;

● якщо клієнт у касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця.

ДПС та Податкова агенція Королівства Швеція підписали Меморандум про співпрацю

Державна податкова служба України та Податкова агенція Королівства Швеція (Skatteverket) розпочинають новий етап співробітництва. За участі керівників двох відомств підписано Меморандум.

Відповідно до укладеного документа сторони співпрацюватимуть за двома напрямами. По-перше, вдосконалюватимуть сферу надання послуг платникам податків. Основна увага приділятиметься розробці методів і процедур у цій сфері, які сприятимуть підвищенню рівня дотримання податкового законодавства платниками податків.

По-друге, співпраця стосуватиметься безпосередньо кадрового потенціалу податкової служби. Так, шведська сторона консультуватиме українських податківців щодо підвищення ефективності у сфері управління змінами та посилення спроможності організації з питань міцного лідерства, професійного розвитку працівників служби, дотримання ними принципів доброчесності та етики. Значна увага приділятиметься і побудові системи адаптації та постійного навчання персоналу відповідно до потреб Служби.

«Підписання Меморандуму про співпрацю з Податковою агенцією Швеції – це для нас не пересічна подія, оскільки ми давно співпрацюємо з нашими колегами стосовно реформи Державної податкової служби. Зокрема, на цьому етапі ми сфокусуємося на покращенні клієнтського сервісу та перейдемо на новий рівень у відносинах з платниками податків. Ми будемо навчати і тренувати наш менеджмент для того, щоб зміни, які ми впроваджуємо у Службі, відбувалися швидше, якісніше і мали позитивні результати», – зазначив Голова ДПС Сергій Верланов.

Очільник Державної податкової служби підкреслив, що впровадження проєкту технічної співпраці між двома службами сприятиме перетворенню ДПС на більш сучасну, надійну, ефективну та сервісорієнтовну службу.

Зі свого боку Генеральний директор Податкової агенції Швеції Катрін Вестлінг Палм зауважила, що в процесі спільної роботи податкових органів двох країн увагу буде зосереджено на створенні клієнтоорієнтованої сервісної служби.

«В Україні ми намагатимемося досягти нового рівня співпраці та відносин між платниками податків та податковими органами. У рамках нашого проєкту ми також маємо допомогти податковій службі запровадити кращий менеджмент для проведення цього процесу та ефективно управляти змінами, аби перетворити податкову службу України на сучасну передову інституцію»,– зазначила Катрін Вестлінг Палм.

Зазначимо, що спільним проєктом податківців України та Швеції передбачено розробку процедур у межах двох компонентів – «Орієнтація на платника податків» та «Управління людськими ресурсами: лідерство та командна робота».

У рамках першого компонента будуть здійснюватися заходи, спрямовані на покращення надання послуг платникам податків не лише електронних, але й традиційних. І українські, і шведські податківці одностайні у тому, що максимальне надання послуг та високий рівень сервісу безпосередньо впливають на рівень дотримання платниками податкового законодавства.

Під час реалізації другого компонента увага приділятиметься розвитку людських ресурсів. Так, розроблятиметься методологія для оцінювання працівників, а також постійного навчання з урахуванням змін організаційної структури. Водночас розглядатимуться питання доброчесності, внутрішніх комунікацій та управління змінами.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/409108.html

Вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні

День Героїв Небесної Сотні – пам’ятний день, що відзначається в Україні 20 лютого на вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні.

У цей пам’ятний день український народ вшановує велику людську, громадянську і національну відвагу та самовідданість, силу духу і стійкість громадян. 

Цього дня, з метою увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні, які загинули, захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права свободи людини, а також європейське майбутнє України виконуючий обов’язки заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Микола Обертович разом з керівництвом і представниками Дніпропетровської обласної державної адміністрації та інших державних структур і органів виконавчої влади прийняв участь у проведенні пам’ятних заходів.

На Алеї пам’яті загиблих героїв революції Гідності та бійців АТО покладено квіти до пам’ятника Героя України – Сергія Нігояна.

За перший місяць деклараційної кампанії платники Дніпропетровщини задекларували за 2019 рік доходів майже 177 млн гривень

З початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2019 року, яка триватиме до 01 травня 2020 року.

За місяць деклараційної кампанії громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 1 344 декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Загальна сума задекларованого у деклараціях оподатковуваного доходу за 2019 рік – 176,9 млн грн, до сплати в бюджет нараховано 5,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 2,6 млн грн більше, ніж у 2019 році, та 1,0 млн грн військового збору, що на 0,5 млн грн більше минулого року.

Доходи у сумі понад 1 мільйон гривень задекларували 13 мешканців Дніпропетровщини. Сума задекларованого ними доходу склала 72,9 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 1,2 млн грн, сума військового збору до сплати складає 0,13 млн гривень.

Разом з тим, 177 мешканців Дніпропетровщини надали декларацію з метою скористатися правом на податкову знижку, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає 0,5 млн гривень. Реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.

Закликаємо громадян не зволікати та вчасно задекларувати свої доходи.

Оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності»

Станом на 18.02.2020 оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.28.6.0).

Перелік змін та доповнень станом на 18.02.2020

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Оптимізовано роботу наступних форм:

F/J 0210301– Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри;

F/J 0210401– Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального;

F/J 1304102– Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (№ 1-АКПС);

F/J 0210601– Довідка про витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту етилового та/або обсягу виробленої продукції;

F/J 0210701– Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків спирту на акцизному складі виробника спирту та/або виробника окремих видів продукції;

F/J 1304301– Заява щодо ліцензії на право оптової торгівлі пальним;

F/J 1304401– Заява щодо ліцензії на право виробництва пального;

F/J 1304501– Заява щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;

F/J 1304601– Заява щодо ліцензії на право зберігання пального;

F/J 1417202– Витяг з реєстру ЦСО РРО за ф. № 3-РЦСО;

F/J 1417302– Витяг з реєстру екземплярів РРО. Форма № 2-ЕРРО.

У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат) додано нові версії документів:

S0301116– Звіт з праці (квартальна) № 1-ПВ (наказ Держстату від 31.07.2019 № 259);

S1000214– Капітальні інвестиції (квартальна) № 2-інвестиції (наказ Держстату від 10.06.2019 № 205);

S1001311– Звіт підприємства про інвестиції за кордон № 13-зез (наказ Держстату від 13.06.2019 № 206);

S2701113– Звіт про надходження молока сирого на переробні підприємства № 13-заг (наказ Держстату від 10.05.2019 № 151).

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

За несвоєчасно сплачений єдиний внесок платник несе відповідальність

Відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Тобто, незалежно від того чи отримано платником дохід (прибуток) чи ні, платник зобов’язаний сплатити єдиний внесок, при цьому сума внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2020 році – 1039 грн 06 коп.).

При наявності у платника зобов’язань з єдиного внеску одночасно із зобов’язаннями з сплати податків, інших обов’язкових платежів, зобов’язання із сплати єдиного внеску виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими податковими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.

У разі сплаті сум заборгованості з єдиного внеску необхідно враховувати, що за порушення терміну його сплати платнику нараховується штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464).

Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня 0,1 відсоток суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Якщо платник на кінець календарного місяця допустив заборгованість з єдиного внеску, йому надсилається вимога про сплату боргу (недоїмки), яка є виконавчим документом. Відмова в отриманні податкової вимоги не звільняє від сплати податкових зобов’язань. Податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків, якщо її надіслано у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, або незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Після цього податкова вимога вважається узгодженою та у разі несплати платником податків недоїмки з єдиного внеску, передається до Державної виконавчої служби України, а це ще – 10 % виконавчого збору, арешт рухомого/нерухомого майна, тимчасове обмеження виїзду боржників за кордон.

Доводимо до відома, що відповідно до п. 13 розділу VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04. 2015 № 449 із змінами, не застосовується строк давності при нарахуванні, застосуванні та стягненні сум штрафів з єдиного внеску.

Сума недоїмки з єдиного внеску не підлягає списанню, навіть у процедурі санації відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи-підприємця, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які, відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

Нагадаємо, що за допомогою електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет» у меню його приватної частини «Стан розрахунків з бюджетом» можна відслідковувати стан розрахунків стосовно сплати платежів та заборгованості перед бюджетом.

Звертаємо увагу, що своєчасно несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

У разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації подається реєстраційна заява за формою № 1-РН з позначкою «Зміни»

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року       № 440 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 440).

Реєстр неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація), зокрема: код згідно з ЄДРПОУ; найменування неприбуткової організації; дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації; ознаку неприбутковості; дату присвоєння ознаки неприбутковості або її зміни; дату та номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або зміну ознаки неприбутковості; дату скасування ознаки неприбутковості; дату та номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру; найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу (п. 11 Порядку № 440).

Пунктом 13 Порядку № 440 встановлено, що контролюючий орган за результатами моніторингу відомостей, що містяться в Реєстрі, а також відомостей щодо найменування неприбуткової організації, інших відомостей, зазначених у реєстраційній заяві, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, щодо неприбуткових організацій, вносить відповідні зміни до ідентифікаційних та реєстраційних відомостей про неприбуткову організацію, що містяться в Реєстрі. У разі встановлення підстав для зміни ознаки неприбутковості контролюючий орган вносить відповідні записи (зміни) до Реєстру.

Відповідно до п. 14 Порядку № 440 у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «Зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку № 440. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин.

Отже, неприбуткова організація має подати за основним місцем обліку реєстраційну заяву за формою № 1-РН з позначкою «Зміни» у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону).

Інформація про зміну місцезнаходження неприбуткової організації, яка пов’язана зі зміною адміністративного району, або про зміну керівника такої організації оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.

Дивіденди з іноземним джерелом походження включаються до оподатковуваного доходу фізичної особи – резидента

Відповідно до п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються пасивні доходи (крім зазначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Підпунктом 14.1.268 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що термін «пасивні доходи» для цілей розділу IV ПКУ означає, зокрема доходи, отримані у вигляді дивідендів.

Платниками ПДФО є, зокрема фізичні особи – резиденти, які отримують іноземні доходи (п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).

Відповідно до положень п.п. 163.1.3 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Згідно з п. 164.4 ст. 164 ПКУ під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.

Порядок оподаткування іноземних доходів регулюється п. 170.11 ст. 170 ПКУ.

Підпунктом 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 визначено (з урахуванням вимог п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ), що у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника ПДФО – отримувача, який зобов’язаний подати до 01 травня року, що настає за звітним, річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

З урахування вищевикладеного, якщо фізична особа – резидент отримав суми дивідендів з іноземним джерелом походження, то такі суми включаються до загального річного оподатковуваного доходу такої фізичної особи – резидента.

 

 

Информация - Корисно знати

Наша адреса

49064, м. Дніпро,
проспект ім. Сергія Нігояна, 77

Приймальня:

(056) 720-99-20 

(056) 720-99-91

Сектор по роботі зі зверненнями громадян:

(056) 767-14-50

Черговий:

(0562) 52- 03-05

(056) 767 -26-17

E-mail: lensovet@ukr.net

 

Відвідуваність інтрернет - порталу


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні64
mod_vvisit_counterВчора1108
mod_vvisit_counterНа цьому тижні5461
mod_vvisit_counterНа минулому тижні8300
mod_vvisit_counterВ цьому місяці27865
mod_vvisit_counterВ минулому місяці39696
mod_vvisit_counterВзагалі1012606

Online (20 minutes ago): 19
Your IP: 3.238.4.24
,
Now is: 2020-10-23 01:23