Центральна ДПІ Правобережного управління працює за новою адресою

З метою створення сприятливих умов для обслуговування платників податків Центральна державна податкова інспекція Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Правобережне управління) з 02 березня поточного року працює за новою адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд. 1 А, 1-й поверх.

Правобережне управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питання річного декларування відвідав футболіст Руслан Ротань

Днями, для виконання свого громадянського обов’язку щодо декларування своїх доходів до Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області завітав колишній капітан ФК «Дніпро», капітан збірної України з футболу, тренер молодіжної збірної України з футболу (до 21 року) Руслан РОТАНЬ.

У складі збірної України Руслан РОТАНЬ дійшов до чвертьфіналу чемпіонату світу 2006. Фіналіст Ліги Європи 2015 у складі ФК «Дніпро». Руслан РОТАНЬ є рекордсменом по кількості матчів за ФК «Дніпро» - 396 матчів, в яких забив понад 300 голів. За збірну України провів 100 матчів та забив 8 голів.

«Декларування доходів – це важливий процес, який поєднує інтереси держави і суспільства. Кожен громадянин, який сплатив податки має бути впевнений у тому, що і показувати реальні доходи, і декларувати майно будуть усі без виключення громадяни, а суми податків - будуть направлені на потреби громади: освіту, культуру, медицину, дороги, школи, лікарні тощо», - зазначив Руслан РОТАНЬ.

Начальник Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Любов КЛІМОВИЧ та заступник начальника управління – начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Інна ТИХОНЕНКО розповіли про новації в декларуванні та переваги подання декларації в електронному вигляді через Електронний кабінет.

«Свідоме декларування доходів та сплата податків – вірний шлях до побудови європейського суспільства. ДПС створює умови для комфортної подачі декларацій громадянами. Кожна людина повинна пам’ятати: на податках тримається вся соціальна сфера, і сумлінне ставлення до своїх обов’язків, з боку відомих осіб, заслуговує поваги і стає прикладом для інших», - зауважила начальник Правобережного управління Любов КЛІМОВИЧ  .

Руслан РОТАНЬ подякував керівному складу Правобережного управління за фахові пояснення та побажав громадянам нашої країни виконати свій обов’язок та задекларувати свої доходи.

Інна ТИХОНЕНКО нагадала, що кампанія декларування - 2020 триватиме до 1 травня 2020 року.

Фахівці сектору забезпечення роботи Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області роз’яснюють громадянам особливості декларування доходів у 2020 році

Обов’язок громадян подати річну податкову декларацію передбачено Конституцією  України: відповідно до статті 67 «Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем реєстрації декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом».

З метою ефективного забезпечення громадян  інформаційною допомогою з податкових питань, фахівці сектору забезпечення роботи Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області під час виставки - ярмарку у БК «Машинобудівників» провели інформаційну акцію кампанії декларування - 2020.

В ході надання консультацій значна увага  приділялася розясненню особливостей цьогорічної деклараційної кампанії.  Наголошувалось, що громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи розподіляються на дві категорії:   - особи, які зобов’язаніподати річну декларацію - для громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, декларація подається до 01 травня року, що настає за звітним (граничний термін подання декларації за звітний 2019 рік – 30 квітня 2020 року). - особи, які мають правоподати декларацію - для громадян, які подають декларацію з метою отримання податкової знижки декларація подається по 31.12.2020 (включно).

Згідно вимог Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають: - доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податку з доходів фізичних осіб не утримувався; - доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо); - спадок  від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення; - доходи від продажу інвестиційних активів; - іноземні доходи.

Звертаємо  увагу, що на вебпорталі Державної податкової служби України працює Електронний кабінет платника, за допомогою якого можна отримати довідку про доходи за 2019 рік в електронному вигляді (про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків).

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором): особисто або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Найзручніший спосіб звітування – електронний, при цьому  громадяни можуть скористатися сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Якщо звернутися до центрів обслуговування платників, фахівці нададуть безкоштовну консультацію та бланки податкової декларації про майновий стан та доходи.

Фахівці сектору забезпечення роботи Правобережного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області закликали громадян вчасно виконати свій конституційний обов’язок та не забути скористатися правом на податкову знижку. Учасникам акції було розповсюджено друковану продукцію на тематику декларування.

За два місяці 2020 року більше тисячі громадян Правобережного управління отримали власний податковий номер

В Правобережному управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області працюють 3 Центри обслуговування платників (ЦОП) для платників Новокодацького, Центрального та Чечелівського районів м.Дніпра, де платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Найпопулярнішою серед платників є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, тобто особистий номер для сплати податків та інших обов’язкових платежів, що видається резидентам та нерезидентам України незалежно від віку.  Так, упродовж січня – лютого 2020 року реєстраційний номер облікової картки платника податків отримали 1347 громадян.

Нагадаємо, для проведення реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків громадянам необхідно подати до контролюючого органу за місцем реєстрації облікову картку за формою № 1ДР, документ, що посвідчує особу заявника та свідоцтво про народження дитини (для неповнолітніх).

Детальну інформацію щодо отримання адміністративних послуг можна отримати в Центрах обслуговування платників, які знаходиться за адресою: вул. Театральна, 1-А, м. Дніпро з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00 години, у п’ятницю з 9:00 до 16:45.

Переваги програмного РРО

З 19.04.2020 набирають чинності норми Закону України від 20 вересня 2019 року №128-IX«Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», відповідно до яких у платників податків виникає право на використання програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).

Перевагами застосування програмних РРО є, зокрема:

► реєстрація програмного РРО відбуватиметься у режимі онлайн, в Електронному кабінеті;

► користувачам необов’язково купувати принтер. Програмний РРО видаватиме електронний чек, який також можна буде надіслати покупцю на електронну пошту, або на основні комунікаційні месенджери по номеру телефону;

► простота використання програмного РРО, економія коштів та оперативність під час здійснення операцій.

До уваги платників ПДВ!

З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).

Доводимо до відома платників податку на додану вартість, що з метою обговорення та вирішення проблемних питань, які виникають при здійсненні автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків згідно з нормами Постанови № 1165 ГУ ДПС щоп’ятниці з 11год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. проводяться зустрічі з платниками податків із зазначеного питання за адресою:м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, Громадська приймальня, 1-й поверх.

Платники ПДВ з метою отримання інформаційно-довідкових послуг щодо алгоритму дій при зупиненні реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН та критеріїв ризиковості, звертаються за телефонами, за якими надається інформаційна допомога (056) 374-31-09 та здійснюється запис для проведення зустрічей (056) 374-31-92.

Селекторна нарада в ДПС за участіПрем’єр-міністра України Олексія Гончарука

Оновлена система моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкових накладних з ПДВ – дієвий механізм Уряду для боротьби зі схемами з мінімізації під час сплати податку на додану вартість. Про це заявив Олексій Гончарук на селекторній нараді, яка 27 лютого відбулася в Державній податковій службі.

За його словами, ліквідація тіньового ринку ПДВ дозволить державі економити 1 – 2 млрд грн щомісяця.

«Оборудки з податком на додану вартість – це багаторічна проблема в Україні. Тіньовий ринок ПДВ оцінюється мільярдами гривень у місяць. Уряд викорінює ці схеми», – зауважив Олексій Гончарук.

Зі свого боку Голова ДПС Сергій Верланов пояснив, що оновлена система моніторингу стане стримуючим фактором для несумлінних платників, одночасно забезпечуватиме дотримання прав та гарантій законослухняних платників податків.

«Наша мета: по-перше, звести до нуля шахрайство та махінації під час відшкодування податку на додану вартість, по-друге, наповнити бюджет України. І через місяць ми вже матимемо результати роботи нової системи моніторингу», – зауважив Сергій Верланов.

Також Голова ДПС додав, що система вже показала свою дієвість: «Система зупиняє накладні там, де для цього є реальні підстави. Яскравий приклад – у минулому році завдяки роботі системи моніторингу зупинили реєстрацію податкових накладних на близько 10 млрд грн (0,56 % від загальної кількості). Після розгляду, зареєстрували накладних тільки на 3,4 млрд гривень. Тобто понад 6 млрд грн хотіли просто вкрасти з українського бюджету. Ми цьому запобігли».

Перехід на нову систему буде непомітним для доброчесного бізнесу. Для цього Державна податкова служба створить тематичну гарячу лінію з питань стану обробки податкових накладних. Крім того, вже розроблено інформаційні матеріали, які можна завантажити, а також заплановано проведення регулярних зустрічей-семінарів за участі регіональних управлінь та бізнесу.

Голова Державної податкової служби під час наради за участі Прем’єр-міністра Олексія Гончарука також відзвітував про стан виконання бюджету в частині податкових надходжень.

За попередніми даними індикатив за лютий буде виконано.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/409960.html

Інформаційний лист № 5. Реєстрація ПН/РК. Що робити, якщо реєстрацію ПН/РК зупинено?

На офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410034.htmlДПС України повідомила: у п’ятому випуску читайте про зміни у системі моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкових накладних з ПДВ після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України № 1165. Також пропонуємо ознайомитися з покроковою інструкцією про те, що робити суб’єкту господарювання, якщо його ПН/РК заблоковано.

Інформаційний лист № 5 можна завантажити тут: https://tax.gov.ua/data/files/251015.pdf

У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія 2020»

Днями в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі –     ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Деклараційна кампанія 2020».

На питання громадян відповідала начальник управління комунікацій ГУ ДПС Манушак Осипова.

Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Питання 1.Чи можна подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) дистанційно?

Відповідь:Так. Податкову декларацію платник податків може подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

При направленні податкової декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення податкової декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна».

Для подання податкових декларацій в електронній формі у режимі реального часу та використання сервісу автоматичного заповнення на основі даних ДПС необхідно:

1. Безкоштовно отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якому пункті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України або у банківських установах і організаціях (наприклад, АЦСК АТ КБ «Приватбанк»).

2. Авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа.

3. Отримати відомості про доходи за минулий рік з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

4. Після отримання у розділі «вхідні/вихідні документи» відповіді від ДПС на основі таких даних перейти до заповнення податкової декларації у режимі «Декларація про майновий стан і доходи».

Питання 2.Який порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) іноземних доходів?

Відповідь:Відповідно до п. 170.11 ст. 170 ПКУ, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною у п. 167.1 ст. 167 ПКУ, тобто 18 відсотків.

У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.

Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:

а) податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;

б) поштові податки;

в) податки на реалізацію (продаж);

г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

Питання 3.Якщо за навчання студента сплатила рідна тітка, чи можна подати декларацію на податкову знижку?

Відповідь:Фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).  

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.

Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, наприклад, рідна тітка, вони не мають права на податкову знижку щодо таких сум.

Питання 4.В яких випадках не підлягає оподаткуванню ПДФО та включенню до річної декларації про майновий стан і доходи дохід фізичної особи від продажу інвестиційного активу?

Відповідь:Платник податку обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених у п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ.

Згідно з п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:

а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2019 році – 2 690 грн, у 2020 році – 2 940 грн);

б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному підпунктами 165.1.40 та 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, тобто:

► сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації;

► інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Національного банку України та з державними цінними паперами, емітованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням курсових різниць.

У випадках, зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

До уваги платників ПДВ!

З 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).

Зокрема, Постановою № 1165 затверджено:

► Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

► Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також Постановою № 1165 затверджені критерії ризиковості платника ПДВ, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ та критерії ризиковості здійснення операцій.

З набранням чинності Постанови № 1165 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

При цьому, порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019    № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Відрядженому працівнику підприємством відшкодована сума витрат

на проживання у двомісному номері: наслідки

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) не включаються кошти, отримані платником ПДФО на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а також суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження.

Норми встановлені п.п. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Пунктом 170.9 ст. 170 ПКУ передбачено оподаткування сум надміру витрачених коштів, отриманих платником ПДФО на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлений строк.

Згідно з п.п. 170.9.1. п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника ПДФО – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.

Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування ПДФО лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

Відповідно до п. 5 розділу ІІ Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 № 59 із змінами та доповненнями, підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.

Після повернення з відрядження працівник зобов’язаний надати Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, при цьому головною умовою відшкодування витрат на відрядження є наявність оригіналу документів, що підтверджують вартість таких витрат (квитки, квитанції, чеки, розрахунки тощо).

У разі якщо відряджений працівник сплатив за проживання в двохмісному номері готелю за двох, то відшкодування йому витрат з віднесенням їх до складу витрат підприємства здійснюється з розрахунку вартості проживання тільки однієї особи.

Якщо підприємство відшкодовує працівнику повну вартість двомісного номеру, то вартість другого місця в даному номері буде вважатися додатковим благом відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ, та включатися до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Оподаткування додаткового блага здійснюється за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %).

Супровід судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення

Днями в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція на тему: «Супровід судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення».

У пресконференції прийняв участь начальник управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Він повідомив, що станом на 01.01.2020 у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області на розгляді перебувало 6995 справ на суму 14,2 млрд грн, з них основна категорія – оскарження податкових повідомлень і рішень. Позови щодо оскарження становлять 4893 справи на суму 10,8 млрд гривень. За позовами до платників податків було 517 справ.

«Якщо розглянути ці показники в динаміці, то можна прийти до висновку, що за останні 3 роки кількість справ зменшилася на 40%. Невелике зменшення відбулося як щодо оскарження платниками податкових повідомлень і рішень на    7 % (400 справ), так і у справах позовів Державної податкової служби до платників податків», – сказав він.

За результатами розгляду за 2019 рік було вирішено на користь Державної податкової служби 1400 справ на 5,2 млрд гривень. В абсолютному значенні 5 млрд грн – це максимальна цифра, яка була досягнута за останні 3 роки.

Якщо розглянути результати щодо оскарження податкових рішень, то на користь ДПС було вирішено 790 справ на суму 3 млрд гривень. Найзначніша категорія справ (понад 70 % всіх справ) – оскарження платниками податкових рішень, які приймаються за результатами контрольно-перевірочних заходів.

Щодо розгляду справ за позовом Державної податкової служби, то вони, в основному, пов'язані з погашенням податкового боргу платників», – повідомив Олег Басан.

Також він зазначив, що з 07 лютого 2019 року вступив у дію закон «Про валюту і валютні операції», який врегулював багато питань в сфері валютних операцій, зокрема:

- збільшено термін здійснення розрахунків за експортно-імпортними контрактами з 180 млн до 365 млн гривень;

- скасовано валютний нагляд за операціями до 150 тис гривень;

- скасовано індивідуальні ліцензії, введена система лімітів;

- скасовано спеціальні санкції з залученням Міністерства економіки, тобто, впроваджений індивідуальний режим ліцензування і припинення зовнішньої економічної діяльності;

- штрафна санкція, як пеня в 3 % за несвоєчасне повернення валютних цінностей, залишилася. Але зменшилася кількість обставин, при яких може виникнути порушення суб'єкта господарювання.

Олег Басан підсумував, що найчастіше платниками податків є фізичні, а не юридичні особи, тому вони повинні знати свої права, і в разі їх порушення оскаржити рішення ДПС.

Будуємо цивілізовану європейську державу – своєчасно сплачуємо податки!

Щорічно впродовж січня – квітня органи державної податкової служби України проводять кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.

Традиційно активну участь в інформаційно-роз’яснювальній кампанії щодо декларування громадянами Дніпропетровщини доходів приймають відомі громадські діячі, спортсмени, актори та інші публічні особи.

Не виняток і деклараційна кампанія 2020.

До мешканців Дніпропетровського регіону із закликом задекларувати доходи, отримані у минулому році, звернувся Пікуш Андрій Андрійович – народний художник України, заслужений майстер народної творчості України, член Національної спілки художників України, лауреат премії імені Катерини Білокур, голова Дніпропетровської організації національної спілки художників.

Як художник, Пікуш А.А. працює понад 45 років у жанрі декоративно-ужиткового мистецтва за напрямком – петриківський розпис – українське декоративно-орнаментальне народне малярство, яке сформувалося на Дніпропетровщині у селищі Петриківка. З грудня 2013 року петриківський розпис включено до Репрезентативного списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО.

Андрій Андрійович нагороджений орденом «За заслуги» III ступеня, який вручається, зокрема громадянам України за видатні досягнення в економічній, науковій, соціально-культурній, військовій, державній, громадській та інших сферах суспільної діяльності на благо України.

«Декларування своїх доходів і сплата податків є важливим почесним обов’язком кожного. Якщо ми плануємо будувати цивілізовану європейську державу, заможну країну з розвинутою соціальною політикою, культурою, освітою, то без сплати податків ми не зможемо цього досягти. Так що все залежить від нас – кожного громадянина України», – звернувся до мешканців Дніпропетровщини заслужений майстер народної творчості України.

Голова ДПС України зустрівся з представниками Американської торговельної палати в Україні

Про поточний стан реформування Державної податкової служби, плани та заходи зі спрощення сплати податків, покращення податкового адміністрування, а також новації, які найближчим часом очікуються у податковій сфері, розповів Голова ДПС Сергій Верланов під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні.

Як відзначив очільник податкової служби, ДПС за останні 8 місяців вдалося зробити результативні кроки вперед. Одним з важливих аспектів реформування податкової служби Сергій Верланов назвав її демілітаризацію. Податківцям вдалося ефективно організувати свою роботу, змінивши підходи та орієнтири. Саме завдяки підвищенню якості аналітичної роботи, ДПС у повному обсязі забезпечила надходження до бюджету у 2019 році.

Крім того, ДПС вдалося ефективно врегулювати питання відшкодування ПДВ. На сьогодні всі суми повертаються відповідно до законодавства. Сергій Верланов також підкреслив, що нині значна увага приділяється боротьбі з формуванням фіктивного податкового кредиту.

«Ми активно боремося з податковими ямами та конвертаторами, за що отримуємо порцію різноманітної критики. Але цифри говорять самі за себе – за рахунок покращення адміністрування ПДВ, ми забезпечуємо надходження до бюджету додаткових 1,5 – 2 млрд грн щомісяця. Звичайно, не всім це подобається», – наголосив Сергій Верланов.

Під час зустрічі Голова ДПС також окреслив інші пріоритетні напрями роботи служби. Зокрема, заявив про посилену роботу в напрямі боротьби з незаконним обігом підакцизних товарів. У цьому напрямі ДПС тісно співпрацює з правоохоронними органами.

Сергій Верланов також зазначив, що податкова активно долучається до заходів Міністерства фінансів України з проведення податкової реформи, спрощення процедур сплати податків і покращення податкового адміністрування.

Зокрема, фахівці ДПС разом з представниками Мінфіну, Мінсоцполітики та Пенсійного фонду розробляють форми єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податку на доходи фізичних осіб.

Загалом на 2020 рік заплановано проведення діагностики податкової системи та розроблення пропозицій щодо її реформи, перегляд екологічного податку, реалізація плану дій BEPS, удосконалення процедур оподаткування нерухомого майна (земельних ділянок), а також оподаткування нерозподіленого прибутку іноземних компаній (структур) на рівні їх контролюючих осіб.

Крім того, буде розроблено алгоритм дій органів ДПС з удосконалення контролю за трансфертним ціноутворенням.

Зі свого боку представники Американської торговельної палати в Україні відзначили, що Державна податкова служба стала передбачуваним і надійним партнером для бізнесу та наголосили на важливості постійного діалогу бізнесу та представників виконавчої влади. Зокрема, для забезпечення координації дій у напрямі реформування податкової системи, покращення бізнес-середовища в країні і забезпечення дії правового поля для всіх учасників ринку.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410014.html

Внесено зміни до положення про реєстрацію платників ПДВ

Міністерством фінансів України наказом від 29.01.2020 № 30 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.02.2020 за № 171/34454) (далі – Наказ № 30) внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.

Так, змінами, зокрема:

► удосконалюється алгоритм формування ДПС України індивідуального податкового номера (ІПН) платника ПДВ для фізичної особи з метою ідентифікації її першої та повторної реєстрації як платника ПДВ, у тому числі для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), стосовно яких до ЄДР внесено серію (за наявності) та номер паспорта.

ІПН для фізичних осіб – 12-розрядний числовий номер такої структури:

• 1 – 10-й знаки – реєстраційний номер облікової картки платника податків;

• 11-й та 12-й знаки – контрольні розряди, алгоритм формування яких встановлює ДПС України.

Для ФОП, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, стосовно яких замість реєстраційного номера облікової картки платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) внесено серію (за наявності) та номер паспорта, 1 – 10-й знаки 12-розрядного індивідуального податкового номера включають номер паспорта;

► розширюється коло осіб, уповноважених платником ПДВ на подання до контролюючого органу запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ. Зокрема, передбачено можливість подати такий запит особою, відповідальною за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку суб’єкта господарювання;

► уточнено, що день отримання контролюючим органом з ЄДР відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення), або про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП, або в день внесення до Реєстру платників єдиного податку запису про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, до Реєстру платників податку на додану вартість (далі – Реєстр) вноситься відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню». Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України та дата виникнення такої підстави.

У разі наявності стосовно особи у Реєстрі інформації про те, що її реєстрація платником ПДВ підлягає анулюванню, разом із даними з Реєстру, до дати здійснення анулювання реєстрації оприлюднюються відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню», підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ та дата виникнення такої підстави

Крім того, зміни внесено до Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (Форма № 1-ПДВ) та Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (Форма № 6-РПДВ).

Наказ № 30 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» № 16 від 28.02.2020 і він набере чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто 09.03.2020.

Фізичні особи мають право на податкову знижку

Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ (п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Заробітна плата – це основна та додаткова винагорода, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Слід зазаначити, що є певні обмеження в отриманні податкової знижки, а саме:

- сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ. 

- якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником ПДФО у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Підвищення кваліфікації штатного працівника, який виконує роботи згідно з цивільно-правовим договором: що з єдиним внеском?

Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, які використовують працю фізичних осіб за цивільно-правовими договорами (далі – ЦПД) (крім ЦПД, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).

Норми визначені абзацом другим п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців, є, зокрема сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД (абзац перший п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).

Згідно з п.п. 2.1.8 розділу ІІ Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004    № 5 (далі – Інструкція № 5), оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками) за виконання робіт згідно з ЦПД, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності), належить до фонду оплати праці, на яку нараховується єдиний внесок за виконану роботу.

Одночасно, згідно п. 3.24 Інструкції № 5 витрати підприємства на підготовку та перепідготовку кадрів, зокрема, на навчання працівників в установах підвищення кваліфікації, професійної підготовки та перепідготовки кадрів не віднесені до фонду оплати праці та не включаються до бази нарахування єдиного внеску.

Постановою Кабінету Міністрів від 22 грудня 2010 року № 1170 із змінами затверджено Перелік видів виплат, що здійснюється за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Перелік № 1170).

Згідно з п. 9 розділу ІІ Переліку № 1170 до таких витрат відносяться витрати на оплату навчання працівників у вищих навчальних закладах та установах підвищення кваліфікації, професійну підготовку та перепідготовку кадрів.

Отже, сума витрат, понесених підприємством (роботодавцем) у зв’язку з підвищенням кваліфікації працівника, який виконує роботи згідно з ЦПД, нє є базою нарахування єдиного внеску.

ДПС розміщено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу

Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410320.htmlпроінформувала, що з метою реалізації вимог Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), зокрема, в частині забезпечення інтеграції фіскального сервера контролюючого органу з програмними реєстраторами розрахункових операцій (далі – ПРРО) через програмний інтерфейс (АРІ), ДПС розроблено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу.

Цей Опис містить інформацію щодо режимів роботи ПРРО, включаючи офлайн, опис елементів даних, які використовуються в методах АРІ, ХML-формати розрахункового документа та фіскального звітного чека (z-звіту) тощо.

Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу до 19.04.2020 може застосовуватись як тестовий варіант розробниками ПРРО, суб’єктами господарювання, які мають намір використовувати ПРРО після набрання чинності Законом № 128 – з 19.04.2020.

У разі наявності пропозицій, зауважень до опису АРІ фіскального сервера контролюючого органу, просимо їх надсилати на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .

Зустріч з представниками Європейської Бізнес Асоціації

Актуальні питання реформування податкової служби, адміністрування податків та новації податкового законодавства, які цікавлять бізнес, обговорили під час зустрічі заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський, керівники структурних підрозділів ДПС з представниками Європейської Бізнес Асоціації.

«Державна податкова служба відкрита до діалогу з бізнесом. Ми розуміємо, що зміни, які були внесені останнім часом до податкового законодавства, потребують детального роз’яснення. Ми готові до цієї роботи. Більше того, для нас важливий зворотний зв’язок із бізнесом для того, щоб дослухатися до підприємців і, відповідно, працювати ще ефективніше», – наголосив заступник Голови ДПС Дмитро Венцковський.

Дмитро Венцковський також зазначив, що запустити податкову службу вдалося за короткий термін. При цьому Служба забезпечила виконання всіх визначених завдань із надходжень до бюджету та без незручностей для бізнесу.

Крім того, наголосив заступник Голови ДПС, велику увагу було приділено кадровому оновленню Служби. На сьогодні керівний склад центрального апарату Служби оновлено на 90 %. Нині також розроблений детальний план проведення комплексної перевірки відповідності посадових осіб Служби займаним посадам. Зокрема, створюється комісія, до якої залучаються представники Мінфіну, народні депутати та громадськість.

Також удосконалюється механізм проведення оцінювання результатів службової діяльності в органах ДПС та добору персоналу, розробляється план проведення тестування, співбесід тощо.

Під час заходу представники Європейської Бізнес Асоціації виступили з пропозиціями щодо актуальних для бізнесу питань. Також представники бізнесу виявили зацікавленість щодо процесу впровадження новітніх моделей РРО.

За результатами зустрічі представники Європейської Бізнес Асоціації відзначили готовність ДПС до конструктивного діалогу, а також висловили сподівання, що співпраця з ДПС буде продовжуватися і поглиблюватися й надалі.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410264.html

Деклараційна кампанія 2020 на хвилях радіо UA: ДНІПРО

Днями, на хвилях ранкової програми Дніпровської філії ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Дніпровська регіональна дирекція UA: ДНІПРО» фахівець управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадала про кампанію декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.

Вона, зокрема зазначила, що деклараційна кампанія 2020 триває впродовж січня – квітня поточного року. Граничний термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2019 рік для громадян, які зобов’язані задекларувати доходи, – 30 квітня 2020 року.

Держслужбовець також зазначила, що для бажаючих скористатися правом на податкову знижку Податковим кодексом України передбачено річний період для подання Декларації, а саме: з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року включно.

«Особливістю цьогорічної деклараційної кампанії є оновлена форма Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177.

Зокрема, у Декларації окремо виділено такі доходи:

► «Дохід, нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно-правового характеру»;

► «Дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».

Декларацію доповнено новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку». Він застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку.

Крім того оновлену Декларацію доповнено новим додатком Ф3 «Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку», – наголосила податківець.

Декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси: особисто або уповноваженою на це особою, поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення чи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Шановні громадяни!

Отримали доходи, з яких не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, задекларуйте такі доходи вчасно!

АУДІОМАТЕРІАЛИ розміщено за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/5918.html

Громадянам, які одноосібно обробляли у минулому році земельні ділянки понад 2 га, до 01.05.2020 необхідно задекларувати доходи

Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до норм якого подавати податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) повинні і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною

площею понад 2 гектари та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Крім того, при отриманні у 2019 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній Декларації та сплачує податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з таких доходів за своєю податковою адресою.

Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

Звертаємо увагу, що фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання – фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

Відмова у реєстрації ПН/РК в ЄРПН: термін розгляду скарги комісією центрального рівня на рішення комісії регіонального рівня

Відповідно до п. 12 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок), за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), приймає одне з таких рішень:

► задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН);

► залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН без змін.

Підпунктом 56.23.3 п. 56.23 ст. 56 ПКУ визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (п.п. 56.23.4 п. 56.23 ст. 56 ПКУ).

Платник екоподатку, що не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку

Статтею 243 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначені ставки екологічного податку (далі – екоподаток) за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення.

Суми екоподатку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, обчислюються платниками податку самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів викидів, ставок екоподатку за формулою, наведеною у п. 249.3 ст. 249 ПКУ.

Обсяги викидів стаціонарними джерелами забруднення платники екоподатку визначають самостійно, а для перевірки правильності їх визначення контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища (п. 250.12 ст. 250 ПКУ).

Отже, платник екоподатку, який не має дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, самостійно визначає обсяги викидів та ставки податку.

При цьому слід зазначити, що до суб’єкта господарювання застосовуються штрафні (фінансові) санкції, визначені ст. 123 ПКУ, у разі коли дані перевірки свідчать про заниження податкового зобов’язання в результаті невірно застосованої суб’єктом господарювання ставки екоподатку.

Відбувся семінар Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок

Днями відбувся семінар головних бухгалтерів для членських організацій Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок, зокрема, з питань обліку, звітування, оподаткування та перевірки неприбуткових організацій.

Начальник управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак Осипова під час заходу зупинилась на новаціях законодавства, зокрема податкового законодавства, на основних нововведеннях нормативних актів, зокрема тих, що стосуються діяльності неприбуткових підприємств, установ та організацій (далі – неприбуткові організації).

На семінарі розглядались питання стосовно порядку віднесення організацій до неприбуткових, формування витрат неприбуткових організацій, ведення реєстру таких організацій, порядок їх звітування, оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором деяких виплат, що здійснюються профспілками, тощо.

Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо застосування податкового законодавства.

Податок на додану вартість: результати лютого

Одним з головних чинників виконання Державною податковою службою завдань із наповнення бюджету в лютому стало значне перевиконання індикативу Міністерства фінансів з податку на додану вартість – на 45,4 %.

До державного бюджету надійшло 10,8 млрд грн (сальдо ПДВ), що на 3,4 млрд грн більше запланованого. Таким чином, за січень – лютий вже спостерігається перевиконання індикативу з ПДВ на 5,1 % (+ 0,9 млрд гривень). З початку року до бюджету надійшло 17,8 млрд грн при запланованих 16,9 млрд гривень.

Якщо порівнювати з лютим минулого року, то сальдо ПДВ зросло на 80,3 %, або на 4,8 млрд гривень. Важливо, що при цьому податковою було задоволено всі заявки на відшкодування ПДВ.

Загалом у лютому платниками задекларовано на 9,8 % більше, ніж у лютому минулого року, при цьому оподатковуваний обсяг постачання зріс лише на 2,7 %, тобто зростання надходжень від ПДВ випереджає темпи зростання економіки.

Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410480.html

Декларацію про майновий стан і доходи ФОП – «загальносистемник» має можливість подати в електронному вигляді

Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.

Норми встановлені п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

При цьому Декларація подається за звітний (податковий) період, який дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – ФОП, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).

Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177).

Згідно з п. 4 розділу І Інструкції Декларація подається до контролюючого органу, зокрема засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Для забезпечення можливості реалізації прав та обов’язків платників подавати до контролюючих органів електронні документи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням вимог ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 із змінами, ДПС розміщує електронні форми документів (pdf, xsd файли) на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.

ФОП, які знаходяться на загальній системі оподаткування подають через розділ «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету Декларацію з ідентифікатором форми за реєстром ДПС – F0100111.

Офіційне працевлаштування має певні переваги

До відома роботодавців та найманих осіб: офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.

Звертаємо увагу на переваги офіційного працевлаштування, зокрема:

► економічні й соціальні гарантії.

Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами:

● правом на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати);

● правом на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами;

●правом на оплату лікарняного;

● правом на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

● правом на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці;

● правом не працювати у вихідний і святковий день;

● правом не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника;

● правом на допомогу в зв’язку з безробіттям;

●правом на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

● правом на зарахування виробничого стажу;

● правом на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості;

● правом на гарантії за колективним договором.

Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується у повному обсязі до трудового стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійних виплат;

► трудові гарантії.

Це означає, що офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх трудових зобов’язань.

Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником призводить до того, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій і права на достойну пенсію у майбутньому.

Розмір стипендії більше 2 940 гривень – перевищення оподатковується ПДФО

Відповідно до п.п. 165.1.26 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад’юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, яка  дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Відповідно до ст. 7 Закону України від 14 листопада 2019 року № 294 «Про Державний бюджет України на 2020 рік» із змінами прожитковий мінімум для працездатної особи в розрахунку на місяць на 01 січня 2020 року складає 2 102 гривень.

Отже гранична сума стипендії, яка не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у 2020 році дорівнює 2 940 грн  (2 102 грн х 1,4).

Сума перевищення підлягає оподаткуванню ПДФО під час нарахування (виплати) стипендії за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, а саме – 18 %.

 

Порядок № 666: заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжного доручення на сплату єдиного внеску

Вимоги стосовно заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 666).

Так, відповідно до п. 5 Порядку № 666 при сплаті єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

у полі № 1 – зазначається службовий код («*»);

у полі № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);

у полі № 3 – друкується розділовий знак «;» та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), який здійснює сплату (далі – код за ЄДРПОУ);

у полі № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

у полі № 5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;

у полі № 6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;

у полі № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Акцизний податок: результати лютого

Надходження акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів до загального фонду державного бюджету у лютому 2020 року становили 4,4 млрд гривень. Темп росту надходжень до минулого року склав 134,1 % (+1,1 млрд гривень).

Завдяки вжитим спільним заходам щодо детінізації ринку підакцизних товарів індикативні показники виконано у повному обсязі із спирту (142,2 %), лікеро-горілчаної продукції (113,3 %), пива (127,0 %), тютюнових виробів (100 %). Причому у лютому індикативний показник Мінфіну з податку з тютюнових виробів визначений з ростом до лютого минулого року у 1,7 раза більше.

У розрізі підакцизних товарів найбільший приріст щодо лютого 2019 року відбувся з тютюнових виробів (+71,3 %, або +1,4 млрд грн), лікеро-горілчаної продукції (+24,4 %, або +0,1 млрд грн), спирту (+61,5 %, або +0,004 млрд грн), пива (+11,0 %, або 0,03 млрд гривень).

«Вперше з моменту визначення Мінфіном індикативів у розрізі підакцизної продукції виконано план за всіма видами, крім електроенергії. Це стало можливим завдяки системним заходам з детінізації, розпочатим Урядом восени. Ми докладемо всіх зусиль, щоб в наступних місяцях цей тренд зберігся», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410624.html

Ліцензування обігу пального: результати лютого

ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410716.htmlповідомила, що протягом січня – лютого 2020 року Державною податковою службою проведено 472 перевірки мереж АЗС з виявлення порушень податкового законодавства та встановлення місць нелегальних заправок. По 58 об’єктах встановлено низку порушень та вже застосовано штрафних санкцій на суму 6,9 млн грн (0,5 млн грн у процесі застосування). Ще по 40 об’єктах зафіксовано демонтаж обладнання.

За перші два місяці цього року ДПС видано 10 131 ліцензію на провадження господарської діяльності в сфері обігу пального, в т. ч. 135 на оптову торгівлю, 681 на роздрібну торгівлю та 9 317 на зберігання. Якщо в січні було видано 1 700 ліцензій, то у лютому вже 8 431, тобто за цей період кількість виданих ліцензій зросла майже в 5 разів. При цьому припиняється діяльність суб’єктів господарювання, які порушують правила ведення діяльності в сфері обігу пального, – в лютому анульовано 351 ліцензію таких підприємств.

Така динаміка свідчить про ефективність боротьби з тіньовими ринками, яку ведуть податкова та правоохоронні органи під керівництвом Уряду та Прем’єр-міністра.

Державна податкова служба України вдячна платникам податків за почутий меседж щодо спільної взаємодії державного органу з платником в напрямі легалізації і прозорості ведення бізнесу на ринку обігу пального.

ДПС удосконалює електронний сервіс «Пошук акцизної марки»

Державна податкова служба продовжує вдосконалювати електронний сервіс «Пошук акцизної марки», який стартував у лютому 2020 року та доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.

За результатами пошуку у користувачів з’явилась можливість повідомити відповідний територіальний підрозділ ДПС щодо відсутності інформації про марку акцизного податку.

Відправити повідомлення можливо без реєстрації на вебпорталі ДПС з відкритої частини електронного кабінету платника або авторизувавшись у кабінеті платника за допомогою ЕЦП.

Всі отримані повідомлення будуть розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства та нормативних документів.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410710.html

 

 

Информация - Корисно знати

Наша адреса

49064, м. Дніпро,
проспект ім. Сергія Нігояна, 77

Приймальня:

(056) 720-99-20 

(056) 720-99-91

Сектор по роботі зі зверненнями громадян:

(056) 767-14-50

Черговий:

(0562) 52- 03-05

(056) 767 -26-17

E-mail: lensovet@ukr.net

 

Відвідуваність інтрернет - порталу


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні442
mod_vvisit_counterВчора831
mod_vvisit_counterНа цьому тижні4463
mod_vvisit_counterНа минулому тижні9213
mod_vvisit_counterВ цьому місяці36080
mod_vvisit_counterВ минулому місяці39696
mod_vvisit_counterВзагалі1020821

Online (20 minutes ago): 17
Your IP: 18.215.33.158
,
Now is: 2020-10-30 12:33